Met deze tips houd jij je bureau altijd netjes en geordend
Of het nou een werkplek is voor school, je eigen bijbaantje of het werk dat je vanuit huis doet, het netjes houden van je werkplek is erg belangrijk als het gaat om productiviteit en kwaliteit van het werk dat je levert. Bovendien is het fijn voor jezelf – werken aan een rommelig bureau dat niet echt aanvoelt als een werkplek zal ook helemaal niet prettig zijn. Maar hoe houd je zo’n bureau nou netjes en geordend, al helemaal als je er dagelijks urenlang aan zit? De volgende tips zullen je geheid helpen om je werkplek altijd netjes te houden en het een prettige werkplek te maken. Zo voelt een nieuw kantoor altijd als een nieuw kantoor.
Zorg voor een lekker groot bureau
Soms kun je je er nog wel eens op verkijken hoe veel ruimte je eigenlijk nodig hebt aan een bureau. Een klein bureau waar je laptop goed op past lijkt misschien voldoende, maar in de praktijk ga je merken dat hoe meer ruimte je hebt, hoe makkelijker hij netjes te houden is en hoe prettiger het werkt. Het is fijn als je ruimte hebt voor een (tweede) monitor, een los toetsenbord en muis, een plek om kantoorartikelen neer te zetten als een pennenbakje, plakband en een nietmachine en ook nog ruimte over houdt om bijvoorbeeld een schrift neer te leggen, je koffietje te plaatsen of om een belangrijk document goed door te kunnen kijken.
Maak gebruik van een ladekast
Heb je een nieuw kantoor met weinig opbergruimte of een bureau waar geen lades onder zitten? Haal dan zelf een ladekastje! Dit hoeft helemaal niet duur te zijn, maar is enorm handig. Bovenin kun je dingen neerleggen die je veel nodig hebt en onderin kun je ruimte gebruiken voor dingen die handig zijn om bij de hand te hebben, maar die je niet altijd nodig hebt. Zo wordt het netjes houden van je werkplek stukken makkelijker, en weet je zeker dat je nooit meer een overvolle werkplek hebt waar je je concentratie maar lastig kan vinden.